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技術賞

Outstanding Civil Engineering Achievement Award

2015年(平成26年度) IIグループ

常磐自動車道の常磐富岡?山元間の整備事業(建設史上経験のない原子力災害など困難を克服した整備事業)

Construction of Joban Expressway between Joban-Tomioka IC and Yamamoto IC (Project that has never experienced and overcome the difficulties in the nuclear disaster area )

常磐自動車道の常磐富岡?山元間の整備事業(建設史上経験のない原子力災害など困難を克服した整備事業)

  • 東日本高速道路(株)
  • East Nippon Expressway Company Limited
概要Summary
常磐自動車道 常磐富岡IC〜浪江IC間が、平成27年3月1日に開通した。これにより常磐自動車道は、埼玉県三郷市から宮城県亘理町までの約300kmが全線開通した。当該区間は東日本大震災並びに福島第一原子力発電所事故により被災した帰還困難区域などを通過しており、開通により被災地域の復興の加速化に大きく期待されている。原子力災害の影響により現場作業にあたっては、放射線管理施設を整備し、放射線管理体制を構築した。整備工事にあたっては、作業員・工事用資機材の調達が困難な中、プロジェクトマネジメント力を集結し、これまで経験したことのない数多くの課題を克服し、確実な工事進捗を図り開通することができたものである。 Section between Joban-Tomioka IC and Namie IC on Joban Expressway was opened March 1, 2015 resul t ing ful l opening of 300km of Joban Expressway between Misato, Saitama Pref. and Watari, Miyagi Pref. This section is highly expected to accelerate the reconstruction of the affected areas by the Great East Japan Earthquake since it goes through the devastated areas by the accident of Fukushima Daiichi nuclear power plant. On the construction site affected by the nuclear disaster, the radiation control facilities were established for the management. For this const ruction, although procurement of workers, materials and equipments were difficult, it was finally completed according to the schedule while overcoming various challenges by means of our project management skills.
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